Tilføjet af:
🛍️Forbrug til 4 personer:
- 300 g majs (frisk, frossen eller fra dåse)
- 3 dl sødmælk
- 1 tsk vaniljesukker
- 1½ spsk sukker
- 1 æg
- 1 spsk majsstivelse (Maizena)
👨🍳Fremgangsmåde:
- Kog majsen kort i 2 dl af mælken (5 min).
- Blend det hele, og si massen, så du får en glat puré.
- Hæld puréen tilbage i gryden med resten af mælken, sukker, vanilje, æg og majsstivelse.
- Varm forsigtigt op under piskning, til cremen tykner.
- Hæld i små glas og stil på køl i 1-2 timer.
💡Tips:
Server med friske bær og lidt mynte på toppen 🌿
En mild, fløjlsblød dessert med smag af vanilje – lidt som en budding tærte uden bund.
