🍰 Majscreme med vanilje og bær

Tilføjet af:

🛍️Forbrug til 4 personer:
  • 300 g majs (frisk, frossen eller fra dåse)
  • 3 dl sødmælk
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1½ spsk sukker
  • 1 æg
  • 1 spsk majsstivelse (Maizena)
👨‍🍳Fremgangsmåde:
  1. Kog majsen kort i 2 dl af mælken (5 min).
  2. Blend det hele, og si massen, så du får en glat puré.
  3. Hæld puréen tilbage i gryden med resten af mælken, sukker, vanilje, æg og majsstivelse.
  4. Varm forsigtigt op under piskning, til cremen tykner.
  5. Hæld i små glas og stil på køl i 1-2 timer.
💡Tips:

Server med friske bær og lidt mynte på toppen 🌿

En mild, fløjlsblød dessert med smag af vanilje – lidt som en budding tærte uden bund.


Retur til oversigten ⏎