🌦️ Maj måned viser sig fra flere sider

Jeg har tidligere skrevet lidt om vejret her i foråret – og i denne uge blev jeg endnu en gang mindet om, hvor omskifteligt det kan være, selvom vi nu er nået ind i maj måned.

Onsdag og torsdag tog vi en tur i sommerhuset i forbindelse med Kristi Himmelfartsdag. Vi trængte lidt til at slappe af og nyde nogle rolige dage.

Vi kom derned lige før middag onsdag, fik lidt varme på huset og lavet noget frokost. Over middag sad vi ude på terrassen med en kop kaffe. Vi havde godt nok en trøje på, men når man sad i læ, var det faktisk ganske behageligt.

Senere fik vi gjort lidt rent i værelserne efter besøget weekenden før, hvor vi havde haft gæster til overnatning.

Hen på eftermiddagen ændrede vejret sig. Det begyndte først at regne lidt, og mens vi sad og spiste aftensmad, kiggede jeg ud ad vinduet – og til min store overraskelse var regnen blevet til hagl.

Sådan kan vejret altså stadig opføre sig i maj måned.

Vi spiste færdigt, så lidt fjernsyn og nød resten af aftenen indendørs, inden det blev tid til en god nats søvn.

Næste morgen så det hele helt anderledes ud. Solen skinnede fra en blå himmel, og først tænkte jeg, at vi måske kunne spise morgenmad på terrassen. Men da jeg åbnede døren, kunne jeg godt mærke, at temperaturen endnu ikke helt var med os.

Så morgenmaden blev indtaget indenfor.

Resten af formiddagen brugte vi på at gøre resten af huset rent og få ordnet et par småting udenfor, som jeg ikke nåede sidste gang, vi var i sommerhuset.

Vejret var nu rigtig flot – men stadig bedst med en lidt varm trøje.

Over middag kørte vi hjem igen, for fredag stod den på krolf i aktivitetsklubben.

Fredag morgen skinnede solen fra en næsten skyfri himmel, og jeg gik som sædvanlig rundt og åbnede hullerne, så banen var klar.

Vi blev dog kun syv deltagere denne gang, for det blæste en del.

Vi kom i gang med spillet, men allerede ved tredje hul begyndte det at dryppe lidt. Vi blev enige om, at vi godt kunne fortsætte. Men da vi nåede til femte hul, åbnede himlen sig pludselig, og regnen styrtede ned.

Da mørke skyer dækkede hele himlen, blev vi enige om at stoppe. Det så ikke ud til at blive bedre lige med det samme.

I stedet gik vi ind i fælleshuset, hvor vi nød en øl eller sodavand og fik en hyggelig snak.

Det viser meget godt, hvordan maj kan være – lidt sol, lidt regn, lidt kulde og lidt varme. Man ved aldrig helt, hvad dagen bringer.

Tilbage til oversigt ➡️

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *