🎨 En weekend med maling, pizza og hygge

Nogle weekender bliver lidt mere aktive end andre – men på den gode måde.

I fredags, efter vi havde spillet krolf, tog vi i sommerhuset. Vi havde nemlig lavet en aftale med vores datter, svigersøn og ene barnebarn om, at de ville komme og hjælpe os med lidt malerarbejde. Der er altid noget, der trænger, når man har sommerhus, og i år havde vi udvalgt nogle steder, som godt kunne bruge en omgang maling.

På vejen derned fik vi handlet ind. Vi har endnu ikke fyldt sommerhuset helt op efter vinteren, og når der kommer ekstra gæster både til spisning og overnatning, skal der lidt mere til.

Barnebarnet havde ønsket hjemmelavede pizzaer, så det blev en del af indkøbet. Normalt laver vi dem på grillen, men jeg kom i tanke om, at der vist ikke var meget gas tilbage i flasken, så denne gang blev de lavet i ovnen.

Inden familien kom fredag sidst på eftermiddagen, fik vi gjort klar med rent sengetøj og lidt hygge på terrassen. Vejret var nemlig rigtig godt, så det var oplagt at sidde ude.

Vi startede med kaffe og lidt godt til ganen, mens vi fik aftalt, hvad der skulle males dagen efter. Senere gik vi i gang med pizzaerne, hvor alle havde indflydelse på fyldet. Det blev nogle rigtig gode pizzaer, som vi nød ude på terrassen sammen med lidt rødvin, øl og vand.

Efter aftensmaden trak vi indenfor, for man kunne godt mærke, at solen endnu ikke helt har sommerstyrke om aftenen. Vi sluttede dagen stille og roligt af med lidt hygge, inden vi gik tidligt i seng for at være klar til næste dags arbejde.

Lørdag morgen startede vi med et solidt morgenmåltid, så vi havde lidt energi at arbejde på. Derefter gik vi i gang med malerarbejdet, og i fællesskab fik vi klaret det, vi havde aftalt.

Vi arbejdede frem til lidt over middag, hvor pensler og andet udstyr blev gjort rent, og så var det tid til frokost.

Resten af eftermiddagen stod mere på afslapning. Vi nød kaffe og is på terrassen i det gode vejr, og til aften stod menuen på hakkebøf med kartofler, sovs og bløde løg – denne gang bestemt af de voksne.

Efter aftensmaden kørte familien hjem, og vi to gamle kunne slappe lidt af efter en god og aktiv dag. Vi så lidt fjernsyn og gik trætte i seng.

Søndag morgen fik vi lige ordnet det sidste. Noget skulle have et ekstra lag maling, og der skulle ryddes lidt op efter arbejdet. Jeg fik også renset tagrender og taget over terrassen for alger, mens opvaskemaskinen passede sit arbejde indenfor.

Da det hele var på plads, kørte vi hjemad igen.

Vi havde nemlig lovet barnebarnet, at vi skulle se Arsenal spille klokken 17:30.

Så weekenden sluttede med både familiehygge, arbejde og fodbold – en ganske god kombination.

Nogle weekender giver lidt ømme arme.
Men når arbejdet bliver gjort sammen,
og der også er plads til hygge og grin,
så bliver det nogle af de bedste dage.

Tilbage til oversigt ➡️

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *